بیانات رهبر انقلاب و عملکرد مسئولین
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار سیاسی

پویش مسئول پاسخگو

آیت الله خامنه‌ای در هدایت و نظارت بر امور کشوری، همواره دغدغه معیشت مردم و حل مشکلات و گره‌های اقتصادی را داشته‌اند و به مراتب نقاط گره را به مسئولین نشان داده و راه حل‌ها را بازگو می‌کنند.

مقام معظم رهبری

“مردم گله‌مندند” و مسئولین باید پاسخگو باشند که چرا هنوز گله وجود دارد و چرخ معیشت مردم می‌لنگد. آیا می‌دانستید "بزرگترین مبارزه‌ی با آمریکا، خدمت به این مردم است"! (1)
جمهوری اسلامی مانند هر حکومت دیگری در کارنامه عملکرد خود دارای نقاط قوت و ضعف است. در این میان نکته آن است که برخی از مشکلات در ورطه بی توجهی قرار گرفته و مسئولین نسبت به رفع آن موفق نیستند. بسیاری از این مشکلات در دلالت‌های کلان و توصیه های رهبری مورد اشاره قرار گرفته و ایشان نواقص را به مسئولین مربوطه نشان داده تا آنها با هم فکری، برنامه ریزی و عملیات نسبت به رفع مشکلات و رفع نواقص اقدام کنند. این عملکرد مطابق بند دوم اصل 110 قانون اساسی از وظایف رهبری  است تا ایشان "نظارت‌ بر حسن‌ اجرای‌ سیاست‌های‌ كلی‌ نظام"‌ داشته و به تبع، نسبت به انحراف‌ها و نواقص  تذکر داده و راهنمایی کنند.

آیت الله خامنه‌ای در این هدایت و نظارت همواره دغدغه معیشت مردم و حل مشکلات و گره‌های اقتصادی را داشته‌اند و به مراتب نقاط گره را به مسئولین نشان داده و راه حل‌ها را بازگو می‌کنند، همچنین نسبت به اجرایی شدن سیاست‌گذاری‌ها، مسئولین را ترغیب کرده و تذکرهای لازم را اعلام می‌کنند. 



این موضوع در تعیین 12 شعار اقتصادی در نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تصویب اسناد بالا دستی و اجرای آنها در جهت رفع مشکلات قابل مشاهده است از جمله این موارد عبارتند از: فرمان 8 ماده‌ای درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، سیاست‌های کلی ابلاغیه رهبر درباره اصل 44 و سایر اصل‌های مربوط به سیاست انرژی، سیاست تولید ملی، سیاست امنیت سرمایه‌گذاری، سیاست‌های آب. علاوه بر این موارد، در تحلیل محتوای بیانات رهبری بیش از هزار مورد گفتار مرتبط با موضوع اقتصاد وجود دارد:

پویش مسئولان


متاسفانه با گذشت سال‌ها از ابلاغ اسناد و قوانین مربوطه و این تاکیدات، رفاه و گشایش اقتصادی در حد انتظار ایجاد نشده و همچنان گره‌های اقتصادی در زندگی مردم حس می‌شود به همین دلیل است که یک موضوع در بیانات ایشان بارها در بازه‌ی زمانی طولانی مدت تکرار می‌شود و ایشان همواره مطالبات خود را  پیگیری کرده و به مسئولین گوشزد می‌کنند.

منبع:tebyan.net





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , مردم گله مندند , جمهوری اسلامی , آیت الله خامنه ای , معیشت مردم , سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: