غذاهای محلی استان تهران
نوشته شده توسط : webomomi120
 
2. سپس برنج را در آن میریزیم و با توجه به نوع برنج آبکش میکنیم (معمولاً برای پلو مخلوط برنج رو کمی خشک تر بر می داریم). گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده کمی تفت میدهیم و لپه باقلا را هم اضافه می کنیم.

3. رب گوجه را اضافه کرده و خوب هم میزنیم طوری که لپه باقلا له نشود. بعد از اینکه احساس کردیم رب گوجه خوب تفت خورده، برنج آبکش شده را هم اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. فقط فراموش نکنید که مقداری برنج ساده برای ته دیگ کنار بگذارید.

4. کف قابلمه مقدار کمی آب، روغن و زعفران میریزیم و بعد برنج ساده (یا سیب زمینی حلقه شده) را قرار میدهیم و بعد هم برنج مخلوط را اضافه می کنیم.
 
 
1. از شب قبل گندم، عدس، نخود و لوبیا را خیس دهید (در این مدت آب حبوبات را چند بار تعویض کنید تا نفخ حبوبات از بین برود). پیازها را خلالی خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس کنار بگذارید.

2. گندم را داخل قابلمه ای بریزید و چند لیوان اب اضافه کنید و بگذارید حدود 2 ساعت بپزد تا نرم شود. نخود و لوبیا را نیز داخل قابلمه دیگری بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند و نرم شوند.

3. گوشت را خرد کنید و همراه با 1 پیاز ، چند حبه سیر و چند لیوان اب داخل قابلمه ای بریزید و 1 ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد و نرم شود (میتوانید مقداری چربی هم به گوشت اضافه کنید تا آش خوشمزه تر شود)؛ پس از پخت گوشت را ریش ریش کنید و اب گوشت را صاف کنید و برای آش کنار بگذارید.

4. عدس و برنج را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند و نرم شوند. سبزی آش را ساطوری کنید (ریز خرد کنید) و همراه با ترخون به مواد اضافه نمایید و پس از 30 دقیقه گندم و نخود و لوبیای پخته، نصف پیاز داغ، گوشت ریش ریش شده، آب گوشت، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه نمایید.

5. به مقدار لازم آب جوش اضافه کنید (آنقدر آب اضافه کنید که بتوانید مواد را به راحتی هم بزنید) سپس حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را ببندید و حدود 2 – 3 ساعت اجازه دهید اش جا بیفتد. اش را در ظرف بکشید و همراه با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزیین و سرو کنید (میتوانید چند قاشق کشک با اش مخلوط کنید).

نکته ها:
طرز تهیه:

1. گوشت را شسته و در صورت دلخواه به صورت یک تکه یا خرد شده در می‌آوریم.

2. پیاز را خرد کرده و گوشت را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.

3. فلفل و زردچوبه را به گوشت افزوده و به اندازه دو لیوان آب به آن اضافه کرده و می‌گذاریم پس از جوش آمدن با حرارت ملایم نیم‌پز شود.

4. برنج را خیس کرده و آبکش می‌کنیم. چغندر را پوست گرفته، حلقه‌حلقه برش می‌دهیم. هویج را هم به شکل مورب برش می‌زنیم. قیسی را شسته و خیس می‌کنیم.

5. مقداری روغن کف قابلمه ریخته، به اندازه یک کفگیر روی آن برنج می‌ریزیم.

6. گوشت نیم‌پز را قرار داده، روی آن گرد لیمو می‌پاشیم.

7. چغندر و هویج را روی گوشت قرار می‌دهیم، سپس یک لایه سبزی و یک لایه برنج می‌ریزیم تا موادمان به صورت لایه‌ای درون قابلمه ریخته شود.

8. قیسی‌ها را درون کمی روغن تفت داده، روی برنج می‌ریزیم و به اندازه دو تا سه قاشق روغن روی برنج ریخته و آن را دم می‌کنیم.




:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , آشپزی , غذای محلی تهران , دمپختک , اشکنه اسفناج , آش سله قلم کار , ته چین , , والک پلو , ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: