کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره جدید آماده می‌شود
نوشته شده توسط : webomomi120

 



   اخباربین االملل ,خبرهای  بین االملل ,موشک کره شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیونگ یانگ در حال حاضر هدف چند سری تحریم‌های شدید سازمان ملل به دلیل آزمایشات موشکی و هسته‌ایش قرار گرفته و هرگونه پرتاب موشکی برای این کشور حتی به بهانه پرتاب ماهواره نیز ممنوع شده است.

 

روزنامه جونگانگ ایلبو کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی در این کشور گزارش داد، ما از طریق مجاری متعدد دریافته‌ایم که کره شمالی یک ماهواره جدید را تکمیل کرده و نام "کوانگ میونگ سونگ-5" را بر آن گذاشته است.

 

این منبع اظهار داشت: برنامه آنها این است که ماهواره‌ای مجهز به دوربین و تجهیزات مخابراتی و ارتباطی را در مدار قرار دهند.

 

پیونگ یانگ در فوریه 2016 ماهواره کوانگ میونگ سونگ-4 را به فضا پرتاب کرد که از نظر جامعه بین المللی پوششی برای یک آزمایش موشک بالستیک بود.

 

یک سخنگوی ستاد کل ارتش کره جنوبی گفت: در حال حاضر مساله غیرعادی وجود ندارد اما سئول هر گونه اقدام تحریک آمیز از جمله پرتاب موشک دوربرد تحت پوشش پرتاب ماهواره را رصد می کند.

 

این گزارش در حالی منتشر شده که روزنامه دولتی رودونگ سینمون کره شمالی در گزارشی بر حق "مشروع" حکومت کره شمالی برای پرتاب ماهواره و توسعه برنامه فضایی این کشور تاکید کرده و گفته که پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی کاملا منطبق با قوانین بین المللی است.

 





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , کره شمالی , خبر روز , ماهواره , موشک , خبرگزاری فرانسه , ایسنا ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: