شما هم زندگی برایتان جذابیت ندارد؟
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: سبک زندگی

می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و مثبت به خودتان کمک کنید تا دوباره از زندگی لذت ببرید. کمی سالم‌تر غذا بخورید، اندکی بیشتر ورزش کنید یا مثلا به چند عادت ساده کارآمد روی بیاورید تا حس‌و‌حال خوشایندتری پیدا کنید. برای ایجاد چنین تغییراتی مطمئنا به قدری انگیزه نیاز دارید، اما نه انگیزه خیلی خیلی زیاد. فقط باید دست به کار شوید. همین که شروع کنید و یک حرکتی از خودتان نشان دهید کافی است تا نیرو بگیرید. با این راهکار خیلی زود خودتان را در مسیری خواهید یافت که در هر قدمش یک تغییر مثبت انتظارتان را می‌کشد.

افکار منفی را از خودتان دور کنید:
هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد، یک وجه مثبت نیز دارد. اگر بتوانید این وجه مثبت را ببینید، دیگر شاکی نخواهید بود. آیا اینترنت منزلتان قطع شده است؟ اشکالی ندارد، در عوض می‌توانید با همسر و فرزندانتان وقت بگذرانید و از جمع خانوادگی‌تان لذت ببرید. آیا دختر کوچکتان سعی دارد اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را با جاروجنجال از دست برادر کوچک‌ترش دربیاورد؟ باز هم جای نگرانی نیست، چرا که می‌توانید با استفاده از این فرصت فوق‌العاده به فرزند دلبندتان یاد بدهید چگونه اسباب‌بازی‌هایش را با برادرش شریک شود.

قدر عزیزانتان را بدانید:
آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از دنبال کردن علایقتان می‌ترسید و انجام دادن‌شان را مدام به تعویق می‌اندازید؟ آیا عاشق نویسندگی هستید و هنوز هیچ قدمی در این زمینه برنداشته‌اید؟ فرقی نمی‌کند به چه فعالیتی علاقه دارید، فقط باید علاقه‌تان را هرچه هست با انرژی دنبال کنید. اگر علاقه خود را نمی‌شناسید، باید مدتی وقت بگذارید و با جست‌وجو و امتحان کردن فعالیت‌های جدید به فعالیت مورد علاقه‌‌تان پی ببرید. مطمئن باشید وقت گذاشتن برای این کار، ارزشش را دارد.

با افراد باانگیزه کار کنید:
شاید گاهی اوقات احساس کنید که همه انرژی بدنتان تخلیه شده است و دیگر به هیچ کاری رغبت ندارید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود اگر فرصتش را دارید، کمی به خودتان استراحت بدهید و مدتی از مکان همیشگی و روال روزمره فاصله بگیرید. مثلا به طبیعت‌گردی بروید و زیبایی‌های اطرافتان را ببینید، نقاشی بکشید، استراحت کنید یا اصلا هیچ کاری انجام ندهید. بعد از اینکه دوره فراغتتان تمام شد، خواهید دید که چقدر همه‌چیز برایتان دلچسب‌تر شده است و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی پیدا کرده‌اید.

به دیگران کمک کنید:




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زندگی , شادی , سبک زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: