12 علائم بارداری برای تشخیص سریع حاملگی
نوشته شده توسط : webomomi120

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این علائم بارداری از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود.

 

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از 3 ماهگی بتدریج بهبود می یابد.

 

6- علت خستگی در دوران بارداری چیست؟

اولین علائم بارداری،علایم بارداری,نشانه های حاملگی

یکی از مهمترین علائم بارداری خستگی و بی حالی است

 

احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این علائم بارداری دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید .

 

7- یکی از رایج ترین علائم بارداری یبوست است

دوران بارداری,علائم دوران بارداری،تشخیص بارداری

علائم بارداری همراه با کمردرد و یبوست

 

به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می‌کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

 

8- آیا حالت سرگیجه از علائم بارداری است؟ 

علائم بارداری,اولین علائم بارداری,سرگیجه در بارداری

حالت تهوع و سرگیجه از علایم بارداری است

 

حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود و میتوان جزء علائم اولیه بارداری به حساب آورد.

 

9- یکی از بهترین علائم بارداری توقف عادت ماهانه است

برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد. اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکرر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و... می توانید احتمال دهید که باردار هستید با دیدن این علائم بارداری سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت بارداری خود اطمینان حاصل کنید.

 

10- تشخیص بارداری به وسیله تستهای آزمایشگاهی

نشانه بارداری,علائم بارداری,تست بارداری

علائم اوليه بارداری و مناسب ترين زمان براي تست بارداري

 

از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار، مثبت یا منفی بودن حاملگی مشخص می شود. هر دو قسمت از طریق اندازه گیری هورمون گنادوتروپین انجام می شود. میزان این هورمون در آزمایش خون از روز 8 تا 10 و در آزمایش ادرار از 21 تا 28 حاملگی قابل تشخیص است. گاهی اوقات ممکن است با وجود حامله بودن جواب آزمایش منفی باشد .

 

در این حالت چنانچه علائم بارداری ذکر شده بالا را داشتید بعد از یک هفته مجدداً آزمایش را تکرار کنید. 

 

11- افزایش دمای عمومی بدن از علائم اولیه بارداری محسوب می شود

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا 3 هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.

 

12- نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

اولین علائم بارداری,دوران بارداری,تشخیص بارداری

تشخیص بارداری با استفاده از تست های تجاری

 

همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید.این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید و چندین علائم بارداری را دارا هستید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.

 

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منابع:
iranbanou.com
namnak.com




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: 12 علائم بارداری برای تشخیص سریع حاملگی , علائم بارداری , بارداری , زایمان , حاملگی , زنان و زایمان , اطلاعات عمومی , تست بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: