مکانیسم اثر یائسگی روی تمایلات جنسی
نوشته شده توسط : webomomi120

مکانیسم اثر یائسگی روی تمایلات جنسی

 

مجموعه>> زنان و زایمان 

 

 

کاهش هورمون استروژن متعاقب یائسگی می تواند سبب بروز تغییراتی در تمایل و عملکرد جنسی یک زن شود. زنان در دوره یائسگی و پس از ان ممکن است متوجه شوند که براحتی برانگیخته نمی شوند. و احتمالا به لمس و فشار کمتر حساس هستند. در نتیجه این عوامل سبب بروز کاهش در تمایل جنسی می شوند.

از طرف دیگر کاهش سطح استروژن سبب کاهش خونرسانی به واژن می شود. و کاهش خونرسانی به واژن به نوبه خود روی لغزندگی اندام تاثیر منفی می گذارد و خشکی زیاد واژن مانع از کسب رابطه جنسی خوشایند می شود.

کاهش سطح استروژن تنها علت مطرح شده برای کاهش تمایل جنسی زنان یائسه نیست؛ عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که می توانند اشتیاق یک زن برای رابطه جنسی را در دوره یائسگی و پس از ان تحت تاثیر قرار دهند.از جمله

آیا یائسگی سبب کاهش تمایل جنسی در همه زنان می شود؟

خیر. حتی برخی از زنان در دوران بعد از یائسگی افزایش تمایل جنسی را گزارش کرده اند. این موضوع احتمالا به دلیل از بین رفتن ترس از بارداری و کاهش اضطراب وابسته به ان می باشد. همچنین بسیاری از زنان در دوران بعد از یائسگی مسئولیت های خیلی کمتری در خصوص بچه ها و امور مربوط به انها دارند لذا این امر سبب می شود با آرامش و آسودگی بیشتری به عشق و همسر خود پرداخته و از روابط جنسی خود لذت ببرند. 

 

در دوران یائسگی برای درمان خشکی واژن چکار می توان کرد؟

خشکی واژن در طول دوره یائسگی توسط مواد لغزنده کننده محلول در اب نظیر ژل K-Y  و یا Astroglide قابل درمان است . از لغزنده کننده های غیر محلول در اب استفاده نکنید چون هم در کسانیکه از کاندوم استفاده می کنند سبب تخریب لاتکس کاندوم می شود و هم محیط مناسبی برای رشد میکرب ها فراهم می کند بخصوص در افرادیکه بدلایل مختلف مثل شیمی درمانی سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

در طول دوره یائسگی و بعد از ان چگونه می توان تمایل جنسی را بهبود بخشید؟

حقیقت این است که داروهای خیلی خوبی برای درمان و بهبود مشکلات جنسی زنان در دوره یائسگی وجود ندارد. جایگزینی استروژن روش معروفی است اما بررسی ها در خصوص اثربخشی این روش نتایج گیج کننده ای را نشان می دهند. هر چند صحبت در خصوص مسائل جنسی سخت است اما روش مشاوره انفرادی یا با زوج یا در قالب گروه برای این افراد می تواند بسیار موثر باشد.

افزایش روابط عاشقانه با همسر در طول دوره یائسگی

در دوره یائسگی ممکن است احساس کنید که تمایلات شما به اندازه قبل نیست. نباید خیلی عجله کنید و باید به خودتان فرصت بدهید و برای روابط عاشقانه وقت بگذارید.درگیر روابط عاشقانه شدن لزوما به معنای ارتباط جنسی نیست و عشق و محبت می تواند به طرق مختلف ابراز شود. قدم زدن های طولانی ، مراسم شام رومانتیک و در آغوش گرفتن.

نکاتی برای بهبود جذابیت جسمی در یائسگی

drsekhavati.com





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خبر , زنان و زایمان , یائسگی , پریود , واژن , رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: