ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه/کاهش محسوس دمای هوا
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه:اخبار اجتماعی

 

گزارش هواشناسی آب و هوا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این سامانه کاهش محسوس دمای هوا را سبب می شود.

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه بارشی به جو استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای ناپایدار و فعال که با فشار قوی همراه است، طی روزهای جمعه و شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این سامانه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، در بعضی ساعات، سبب وزش باد، بارش باران احتمالاً همراه با رعد وبرق و به تدریج برف در سطح استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شرایط ناپایدار از عصر جمعه تا صبح شنبه و در نیمه غربی و نواحی شمالی استان نمود بیشتری دارد و بارش، در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می شود.

خسروی گفت: وزش باد که در روز جمعه شدید است، علاوه بر تشکیل توفان گرد و خاک در منطقه و نفوذ غبار غلیظ به جو استان، ممکن است موجب بروز خساراتی به سازه‌ها و تاسیسات شود.  این احتمال، در مناطق زلزله زده، به دلیل وجود سازه های اسکان موقت، بیشتر به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی توصیه می شود، عایق بندی و مقاوم سازی چادرها و کانکس ها، زه کشی مناسب پیرامون آن ها و مراقبت از کابل ها  و خطوط برق در اماکن اسکان موقت در مناطق زلزله زده صورت گیرد.

این مسئول افزود: توصیه می شود آمادگی جهت بروز حوادث احتمالی همچون ریزش ساختمان های آسیب دیده و لغزش دامنه های ناپایدار نواحی کوهستانی، بویژه در مناطق زلزله زده به عمل آید.

وی بر پاکسازی کانال ها و آبراه ها و  پرهیز از ترددهای غیرضرور، به خصوص در جاده های برون شهری و گردنه های برفگیر نیز تاکید کرد.

این مسئول تاکید کرد: احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، به ویژه در مناطق و مسیرهای کوهستانی نیز صورت گیرد.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , هوای کرمانشاه , کاهش دا , هواشناسی , سامانه بارشی , بارش برف , باران ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: